FANTASY HERO ~unsigned legacy~ pierwotnie wyszło na Vitę, jednak nigdy nie pojawiło się w Polsce. Chętni do zapoznania się z tym tytułem teraz bez problemu mogą po niego sięgnąć na Słiczu. Ale przed zakupem sprawdźcie poniżej, czy w ogóle warto.

Fabuła gry skupia się na próbie przeżycia w świecie, który przed paru laty został napadnięty przez Decodery  ludzkie hybrydy. Mieszkańcy krainy musieli zejść do podziemi i organizować ruch oporu. Sytuacja w końcu zaczyna wyglądać dla nich lepiej, gdy pewna naukowiec projektuje Hero Artes. Dzięki nim ludzkość w końcu dostaje oręż, za pomocą którego może stawić czoła najeźdźcom. Konkretnie zrobi to czworo bohaterów, którzy mogą korzystać z nowej zdobyczy nauki. Nie liczcie jednak, że ten całkiem ciekawy pomysł został przekuty w jakieś genialne dzieło. Mimo że gra jest RPG-em, cały wątek został zmieszczony w zaledwie dziewięciu misjach, więc nie jest porządnie rozwinięty.

DVq5993U0AAMk1U.jpg large.jpg

Produkcja oferuje nam czterech wspomnianych śmiałków i niestety raz wybranego nie da się go zmienić bez zaczynania gry od początku. Gameplay właściwie zamyka się w lataniu po mapie i niszczeniu wszystkiego, co stanie nam na drodze. Walki jakoś wymagające nie są, jednak przydaje się dobra zręczność do uników, ponieważ bez nich długo nie pociągniemy. Schemat starć wygląda więc następująco: atakujemy, a gdy widzimy, że przeciwnik postanawia nam oddać, odskakujemy, i tak w kółko. Z zabijanych wrogów i z rozwalanych skrzynek wylatują różne przedmioty i pieniądze, które zbieramy.

System wzmacniania naszego bohatera opiera się na craftingu. Początkowe bronie szybko stają się za słabe, ale możemy albo podnieść im wartość ataku, albo dodać buff, albo ewoluować w potężniejszy oręż. Podnoszenie ich przydatności to główna zachęta do powtarzania misji i robienia zadań pobocznych, co oczywiście przełoży się na zdobycie potrzebnych składników. Ścieżek przemian broni jest dość sporo i czasami do odpowiedniego efektu będzie potrzebny składnik, który trzeba trochę pofarmić.

DVq9dFdVAAAyn7Q.jpg large

Oprócz tego, jak to przystało na RPG-a, nasz bohater zdobywa poziomy doświadczenia. Skutkuje to zwiększeniem statystyk, ale i otrzymaniem pięciu punktów do ręcznego rozdysponowania oraz jednego do umiejętności. Skille są zarówno aktywne (do wykorzystania w walce) i pasywne. Każda postać ma trzy tabele podzielone na poziomy. Możliwość uzyskania umiejętności z wyższego poziomu dostajemy dopiero po zużyciu co najmniej pięciu punktów we wcześniejszym.

DVq9nOqU8AAz8ak.jpg large.jpg

Oprawa wizualna wygląda, jakby została żywcem przeniesiona z Vity, tyle że z dodatkiem paru filtrów poprawiających obraz. Wygląda jednak wystarczająco dobrze, żeby cieszyć się produkcją nawet w opcji zadokowanej, choć do graficznych fajerwerków jej daleko. Lepiej prezentuje się audio, które nie męczy przy dłuższych posiedzeniach, ale też składa się głównie z dźwięków ataków i różnych pojękiwań przeciwników.

DVq9KwVVMAEkI-U.jpg large.jpg

FANTASY HERO ~unsigned legacy~ to przyjemny action RPG na około dziesięć godzin. Szkoda tylko, że misji do wykonania jest dość mało fabuła zamyka się w dziewięciu zadaniach, pobocznych jest około dwudziestu. To wszystko sprawia, że nie będzie się nam chciało do niej wracać czy przechodzić inną postacią, ale wciąż jest przyjemną grą na raz.


Ocena: 6/10


Serdecznie dziękujemy Arc System Works
za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego gry


Producent: Arc System Works
Wydawca: Arc System Works
Data wydania: 11 lutego 2018 r.
Dystrybucja: cyfrowa
Waga: 1,5 GB
Cena dla Switcha: 40 PLN

 

Reklamy