Chcecie dowiedzieć się wielu nieznanych wcześniej rzeczy o nadchodzącej na PS Vita produkcji Murasaki Baby? Jeżeli jesteście głodni informacji o grze zapowiedzianej na zeszłorocznych targach gamescom, to zapraszamy Was do zapoznania się z wywiadem z Massimo Guarinim, szefem Ovosonico – włoskiego studia odpowiedzialnego za ten intrygujący tytuł.

MyPSVita.pl: Jak narodził się projekt Murasaki Baby?

Massimo Guarini: Podczas podróży biznesowej, gdy jechałem pociągiem, natknąłem się na małą dziewczynkę siedzącą obok mnie i ściskającą w rączce balonik. To natychmiast zwróciło moją uwagę. W tym momencie pomyślałem, że naprawdę świetną i głęboką emocjonalnie rzeczą byłoby przenieść taką postać na ekran, by następnie za pomocą dotyku poprowadzić ją przez magiczny świat wyobraźni. Stąd wziął się cały koncept, na którym oparliśmy grę.

MyPSVita.pl: “Ovosonico” (Wasze studio) brzmi nieco… nieznajomo. Czy mógłbyś nam opowiedzieć o swoim doświadczeniu w tworzeniu gier wideo?

MG: Moja kariera rozpoczęła się w 1999 w Ubisofcie. Pracowałem jako projektant gier na GameBoy Color. Później przeniosłem się do oddziału z Montrealu, gdzie byłem odpowiedzialny za Naruto: Rise of Ninja. Jednakże moim marzeniem zawsze było pracować w Japonii. Wkrótce mogłem zrealizować te ambicje, ponieważ przyjęto mnie do pracy przy reżyserii gier w Grasshoper Manufacture. Tam współpracowałem z Sudą 51 [Goichi Suda – przyp. red.], Shinjim Mikami oraz Akirą Yamaoka przy tworzeniu Shadows of the Damned.

 MyPSVita.pl: Murasaki Baby było całkowicie Twoim pomysłem?

 MG: Pomysł wyszedł ode mnie. Oczywiście teraz, w fazie produkcyjnej wszystko nabiera kształtu także dzięki mojej wspaniałej ekipie oraz cudownym producentom z XDev.

 MyPSVita.pl: Co jeszcze inspirowało Cię przy tworzeniu gry? Czy były to animacje Tima Burtona?

MG: Znaczna większość pomysłów pochodzi ze świata, który nas otacza. Wychodzenie z domu, wykonywanie zwykłych czynności i rozmowy z ludźmi rodzą w mojej głowie mnóstwo idei i wizji. Wczesne animacji Tima Burtona z lat 80-tych oraz prace niemieckich ekspresjonistów są dwoma innymi źródłami inspiracji. Także japońscy rysownicy mangi, jak Hideshi Hino oraz Junji Ito wywarli na Murasaki Baby duży wpływ.

 MyPSVita.pl: Wszyscy podziwiamy unikalny styl Murasaki Baby. Czy mógłbyś powiedzieć nam, kto jest odpowiedzialny za tę cudowne rysunki i jakie jest jego/jej doświadczenie?

MG: Paride [Paride Bertolin – przyp. red.], nasz utalentowany artysta koncepcyjny, jest gościem od wszelkiego wizualnego rzemiosła, które podziwiacie w grze. Od teł, do postaci. Pracuje bezpośrednio ze mną przy kreowaniu grafiki i rysuje wszystko od ręki!

 MyPSVita.pl: Zdajemy sobie sprawę z tego, że to składowa atmosfery i klimatu, ale poważnie… – dlaczego wszystkie postaci (włączając w to Murasaki i jej usta na czole) oraz lokacje wyglądają tak strasznie niepokojąco?

MG: To decyzja kierunkująca warstwę wizualną gry. Chciałem, by ta wyglądała właśnie tak. Rozumiem, że jednym się to spodoba, a innym nie, bo oczywiście każdy ma inny gust. Chciałem, by Murasaki Baby emanowało klimatem i wydaje się, że tak właśnie jest.

MyPSVita.pl: Gdzie dokładnie należy lokalizować świat gry? Czy to zły sen? A może jest to rzeczywistość, tyle że widziana oczyma małego dziecka?

MG: Murasaki Baby opowiada historię małej dziewczynki, która budzi się w dziwnym świecie naszpikowanym dziecięcymi fantazjami i lękami. W pewien sposób jest to interpretacja duchowego świata dzieci, którym inspirowaliśmy się.

MyPSVita.pl: W porządku, a zatem mamy Murasaki i jej balonik. Czy dobrze rozumiem, że nie może ona eksplorować tego magicznego świata bez balona? Co jeśli straci go nieodwołalnie?

MG: Balon reprezentuje życie Murasaki. Bez niego, ona nie istnieje. Jeśli go straci, zacznie płakać, by w końcu zasnąć, co oznacza, że gracz nie będzie już mógł nią kierować i prowadzić jakiejkolwiek interakcji.

MyPSVita.pl: A jaki jest cel gry? Zaprowadzić Murasaki do jej matki?

MG: Baby jest małą dziewczynką, posiadającą jedynie różowy balonik w kształcie serca. Czuje się zagubiona, krucha i tęskni za domem. Mówiąc prościej – chce do mamy. Gracz ma za zadanie pomóc i poprowadzić ją przez tę koszmarną podróż, by znaleźć jej matkę. Ta osobliwa interakcja wzmacnia emocjonalną więź gracza z Baby, pozwalając mu na przeżywanie naprawdę unikatowego doświadczenia.

MyPSVita.pl: Podczas tej podróży możliwe jest napotkanie kogokolwiek, z kim również można prowadzić interakcję? Jeśli tak, to czy napotkamy kogoś przychylnego nam czy może każdy, kogo spotkamy jest naszym wrogiem?

MG: Podczas gry Baby spotyka inne postaci, z którymi prowadzi interakcję. Tyle że robi to w dziecinny sposób – bez mówienia, lecz poprzez gesty.

MyPSVita.pl: A zatem czy Murasaki lub ktokolwiek inny powie jakiekolwiek słowo podczas gry? Czy może chodzi tu tylko o emocje, bez zbędnych słów?

MG: Murasaki Baby zostało zaprojektowane tak, by w milczący sposób opowiedzieć historię. Gracze będą w stanie zrozumieć kto, co i dlaczego bez zbędnego opierania się na skrypcie , cut-scenkach, dialogach czy tekstach. Właściwie w grze nie tylko nie pada żadne słowo, ale także nie ma ona żadnego interfejsu. Chcieliśmy, by system był prosty i opierał się na wyobraźni graczy.

MyPSVita.pl: Ile lat ma Murasaki? I czy jest ona w ogóle człowiekiem?

MG: Zostawiamy to indywidualnej interpretacji graczy.

MyPSVita.pl: Czy jest jakakolwiek inna niż dotyk możliwość, by kontrolować Murasaki i ingerować w świat gry?

MG: Murasaki Baby jest grą dotykową, a zatem wszystko opiera się na dotyku.

MyPSVita.pl: Jak dużo czasu potrzebujemy na ukończenie gry?

MG: Nie więcej niż 4 godziny.

MyPSVita.pl: Opierając się na wielu pozytywnych reakcjach, czy zgodziłbyś się ze stwierdzeniem, że Murasaki Baby jest w ten, czy inny sposób “system sellerem”?

MG: To nie my o tym decydujemy, ale mamy nadzieję, że tak właśnie będzie.

MyPSVita.pl: Czy Murasaki ostatecznie dociera do jakiejś konkluzji jej opowieści na końcu gry?

MG: Chcemy, aby pozostało to niespodzianką, więc nie będziemy o tym mówić. Wolimy, aby gracze sami to odkryli.

MyPSVita.pl: Czy w dalekiej przyszłości możemy spodziewać się jakichś dodatków DLC?

MG: W tej chwili nie mamy żadnych planów dotyczących DLC. Jednakże, jeśli się to zmieni, ogłosimy to.

MyPSVita.pl: Kiedy możemy spodziewać się premiery Murasaki Baby?

MG: Gra zostanie wydana w 2014 roku.

MyPSVita.pl: A czy będzie ona dostępna wyłącznie w dystrybucji cyfrowej, poprzez PlayStation Store?

MG: Tak. Murasaki Baby będzie tytułem do pobrania z PlayStation Network..

MyPSVita.pl:  Jakiej ceny mogą spodziewać się gracze?

MG: Niestety, nie możemy w tej chwili ujawnić takich informacji. Polecamy jednak sprawdzać wszystkie informacje na bieżąco.

MyPSVita.pl: Czy jeżeli gra odniesie sukces, możliwe jest wydanie sequela? Czy raczej jest to zamknięta opowieść?

MG: Wszystko jest możliwe. Na tę chwilę, jednakże, naszym głównym celem jest ukończyć produkcję gry i zaoferować graczom jak najlepsze doświadczenia.

MyPSVita.pl: Czy jesteście podekscytowani, pracując przy PlayStation Vita?

MG: Jesteśmy tym bardzo podekscytowani. Głęboko wierzę, że Sony robi naprawdę świetną robotę w odkrywaniu i produkowaniu świetnych jakościowo tytułów na swojego handhelda. PlayStation Vita jest maszynką z prostą strukturą – co z pewnością przyciąga deweloperów. Z pewnością jest przyszłość dla konsoli, która potrafi zaoferować innowacyjne i niezłe tytuły.

MyPSVita.pl: Czy ktokolwiek z Was kiedykolwiek odwiedził Polskę?

MG: Niestety nie, jednakże popytałem innych członków ekipy, czy chcieliby to zobaczyć Polskę. Ich odpowiedź była, że z pewnością jest to jedno z państw, które chcą odwiedzić. W końcu nie mamy tak daleko od siebie! [Ovosonico ulokowane jest we Włoszech – przyp. red.]

MyPSVita.pl: Czy mógłbyś pozdrowić wszystkich Waszych fanów z Polski?

MG: Witajcie nasi polscy przyjaciele! Naprawdę doceniamy Wasze wsparcie i nie możemy się doczekać, by usłyszeć Wasze opinie o Murasaki Baby, jak tylko będziecie już mogli w nią zagrać! Wszyscy Jajogłowi z Ovosonico pozdrawiają Was i życzą miłego dnia!


Tekst oryginalny:

MyPSVita.pl: When exactly the project “Murasaki Baby” was born?

Massimo Guarini: While traveling on a business trip by train, there was – on the same couch I was sitting – a little girl holding a balloon in her hand and that instantly caught my attention. That was the moment when I thought it’d be really cool and emotionally deep to actually be able to grab her hand on a touchscreen and lead her through an imaginary world. That is where the whole idea comes from.

MyPSVita.pl: “Ovosonico” sounds a little bit… unknown. Could You tell us about Your experience in creating games?

MG: My career started back in 1999 in Ubisoft as Game Designer, where I started developing games on GameBoy Color. I then moved to the Montreal office and directed Naruto – Rise of a Ninja. However, my dream was always to go to Japan. I was able to realise my ambition when I got the job as a Game Director at Grasshopper Manufacture where I directed Shadows of the Damned with Suda51, Shinji Mikami and Akira Yamaoka.

MyPSVita.pl: Whose idea was the whole Murasaki Baby?

MG: The idea came from me. Of course, now that we are actually creating the game, everything is taking shape also thanks to my amazing production team and our prodigious Producers at XDev.

MyPSVita.pl: What inspired You to make a game like that? Was it Tim Burton’s work?

MG: The majority of my inspiration comes from the world out there. Going outside, doing things and talking to people is what inspires me to get ideas, visions. Tim Burton’s early drawings from the 80’s and German expressionism are other two sources of inspiration. Also, Japanese authors such as Hideshi Hino and Junji Ito are definitely playing a big part.

MyPSVita.pl: We all admire the unique style of Murasaki Baby. Could You tell us, who is responsible for all that amazing drawings and what’s his/her experience?

MG: Paride, our talented concept artist, is the guy responsible for all the amazing art you see in the game, from backgrounds to characters. He works directly with me on the art direction and draws everything by hand!

MyPSVita.pl: We do know, that it builds atmosphere, but seriously – why all of the characters (including Murasaki and her mouth on the forehead) and locations looks so creepy?

MG: It is an art direction decision. I wanted the game to look like that. I understand it may be liked, it may not, and of course everyone has different tastes. I wanted the game to convey that atmospheric feeling and it seems that it is working very well!

MyPSVita.pl: Where exactly would You locate the world of the game? Is it a bad dream? Or is it in some way real (real world seen by small baby)?

MG: Murasaki Baby tells the story of a little girl who wakes up in a weird world, populated by children’s fantasies and fears. It is somehow an interpretation of, and definitely an inspiration from, real children’s inner world.

MyPSVita.pl: Okay, so there is Murasaki and her balloon. Do I understand well, that she cannot explore that magical world without it? What happens if she loses it irrevocably?

MG: The balloon represents Baby’s life. Without the balloon Baby does not exists. If she looses the balloon she will start crying and eventually fall asleep, meaning that players won’t be able to guide her, or better, interact with her anymore.

MyPSVita.pl: What’s the purpose of the game? To take Murasaki to her mother?

MG: Baby is a little girl who holds a purple, heart-shaped balloon in her hand. She feels lost, homesick and vulnerable. She wants her mommy. Players can grab Baby’s hand with their finger to guide her through a nightmarish journey to find her Mother. This peculiar interaction amplifies the emotional bonding with Baby, allowing players to live a truly unique experience.

MyPSVita.pl: During that journey – will You ever meet anyone else, whom you can interact with? If so, will there be anyone accomodating or everyone You see is foe?

MG: During the game Baby does meet other characters on her path with whom she interacts. It is only that she interacts with them in a childish way, meaning exactly in the way children do – without speaking but through the language of gestures and interpretation.

MyPSVita.pl: Will Murasaki or anyone else say anything during the game? Or will it be all about emotions (without unnecessary words)?

MG: Murasaki Baby has been designed around the concept of silent storytelling. Players themselves will be able to progress and play understanding who, what and why without having to rely on a script, cut-scenes, dialogues or texts.
In fact, the game doesn’t feature a single word text and has no user interface at all. We want to keep the systems simple and to rely on players’ imagination.

MyPSVita.pl: How exactly old is Murasaki? Is she human?

MG: We leave that to the player interpretation through the experience of playing the game.

MyPSVita.pl: Is there any other possibility than touch to control Murasaki and whole world of the game?

MG: Murasaki Baby is a touch game so everything is based on that moment of contact.

MyPSVita.pl: How long will the game be?

MG: Not longer than 4 hours.

MyPSVita.pl: Based on many positive reactions, would you be keen to state that Murasaki Baby is in some way “system seller”?

MG: It is not our place to say that but we certainly hope it will be.

MyPSVita.pl: Does Murasaki reach her story’s conclusion in the end of the game?

MG: We want to leave the surprise to the players, so we won’t spoil it for them. We really would like them to find out by playing the game and guiding Baby.

MyPSVita.pl: Can we expect (in the very future) any DLCs?

MG: At this time we have no plans regarding DLCs. However, should this change it will be certainly announced.

MyPSVita.pl: Where can we expect Murasaki Baby release?

MG: The game will be released in 2014.

MyPSVita.pl: Will your production be released only via PlayStation Network?

MG: Yes. Murasaki Baby will be a digital downloadable title available on PlayStation Network.

MyPSVita.pl: What price can we expect for it?

MG: Unfortunately, we cannot disclose this information at this time. However, we always recommend following us for any news and updates.

MyPSVita.pl: If successful, is there any possibility for sequel? Or is it a closed story?

MG: Everything is possible. At this time, however, our primary focus is to complete the game and offer all our players with the best game and experience possible when playing Murasaki Baby.

MyPSVita.pl: Are you excited about PS Vita?

MG: We are very excited to work on a PS Vita game. I strongly believe that Sony is doing a great job at discovering and producing quality titles for the handheld. PlayStation Vita is a machine with a simple and straightforward hardware – quite interesting from a developer’s point of view. There is certainly a future for any platform that can offer innovative titles and of great quality.

MyPSVita.pl: Has anyone from Your team ever visited Poland?

MG: Unfortunately not, however we did ask if they would like to see Poland. Their answer was that it is certainly one of those countries they would like to visit. After all it is not far away from here!

MyPSVita.pl: Could You greet all of your fans in Poland?

MG: Hello Poland fellows! We really appreciate your support and look forward to hearing what you think of Murasaki Baby once you’ll be able to play it!

Have a great day from all Eggheads here at Ovosonico.

Reklamy