Polska – drugi kraj na świecie z własną konstytucją. Kraj słynący z Solidarności, pięknych kobiet i wódki. W ostatnich latach nasz kraj zyskuje rozgłos na arenie międzynarodowej za sprawą takich tytułów jak Bulletstorm, Wiedźmin czy Dead Island. Są to jednak tytuły tworzone na konsole stacjonarne oraz pecety. A co z Vitą?

Informowaliśmy już Was o sukcesie studia Tate Interactive oraz ich produkcji Urban Trial Freestyle. Z kolei warszawskie Mass Creation w ostatnim tygodniu zaproponowało nam grę Draw Slasher. Jest jednak jedno polskie studio, którego produkcja zasłynęła nawet w Kraju Kwitnącej Wiśni. Studio to tworzyło, tworzy i będzie tworzyć na naszego handhelda. Mowa oczywiście o krakowskim Bloober Team.

Bloober Team przykuł uwagę posiadaczy Vity przy pomocy A-MEN – przezabawnej logicznej gry platformowej, która szczególnie spodobała się Japończykom. W lutym tego roku deweloper zapowiedział wydanie Deathmatch Village, gry z gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) na konsole PS VITA oraz PS3. A to dopiero początek!

W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informacje odnośnie planów tego studia związanych z konsolą PS VITA. Po pierwsze, świetną wiadomością jest to, że Deathmatch Village zostanie oficjalnie pokazana w trakcie tegorocznych targów E3. Uczestnicy będą mogli wypróbować produkcję krakowskiego studia na stanowisku SONY.

Po drugie, co jeszcze bardziej nas cieszy, Bloober Team planuje w najbliższym czasie zaprezentować kolejne dwie produkcje na konsolę PS VITA! Jedna z nich zostanie wydana przez Bloober Team, a druga przez spółkę córkę – iFun4All.

Podekscytowany tymi nowinami postanowiłem skontaktować się z Panem Piotrem Babieno, prezesem Bloober Team, i wypytać go o szczegóły.


MorfiTM: Czy tytuł tworzony przez Bloober Team będzie platformową grą logiczną w stylu A-MEN?

Piotr Babieno: Nie, nowy tytuł nie będzie platformową grą logiczną.

MorfiTM: Kiedy możemy oczekiwać jej premiery?

Piotr Babieno: Dokładna data nie została jeszcze ustalona, ale mówimy o bieżącym roku. Jeszcze wcześniej, bo już w połowie roku, zadebiutuje produkcja iFun4all – o wdzięcznej nazwie Die! Die! Die!

MorfiTM: Czy tym tajemniczym tytułem nie jest przypadkiem Medium?

Piotr Babieno: Nie. Co do Medium – na razie nie mam nic do powiedzenia na ten temat. O nowej grze jeszcze za dużo nie powiem, ale w tym miesiącu zaprezentujemy czytelnikom MyPSVITA pierwsze materiały. Mam nadzieję, że się spodobają :)

MorfiTM: Nie odpuszczę Panu tematu Medium. Na jakie platformy zamierzacie je wydać? Czy będzie to PS3, Xbox360, PC, PS VITA oraz WiiU? Czy będziecie także celowali w platformy next-genowe jak PS4 i Durango?

Piotr Babieno: Na temat Medium niestety nie mogę nic powiedzieć, a co do konsol next-gen, to mogę jedynie powiedzieć, że mamy bardzo dobre stosunki z Sony i byliśmy jednym z pierwszych teamów, który otrzymał dev-kity PS4.

MorfiTM: Czy tworzona przez iFun4all gra będzie przedstawicielem gatunku MOBA lub DOTA, podobnie jak Deathmatch Village?

Piotr Babieno: Nie, będzie to całkowicie nowa i ekskluzywna dla konsoli PS VITA gra, która zadebiutuje na przełomie 2 i 3 kwartału 2013. W przyszłości firma wyda ją może też na PS3 oraz PS4.

MorfiTM: Czy wspomniane przez Pana dwa nowe tytuły na Vitę korzystać będą z silnika zaprezentowanego nam w A-MEN?

Piotr Babieno: Tak, będą korzystać z naszego silnika Cross Engine. Jest on jednak mocno zmodyfikowany w porównaniu do tego, co widzieliście w A-MEN. Mocno skupiliśmy się nad rozbudową pod kątem efektów graficznych oraz usieciowienia.

MorfiTM: Od dawna wiem, że Freeky Games jest spółką-córką Bloober Team. Niestety po raz pierwszy słyszę o Państwa drugiej spółce – iFun4all. Co może nam Pan opowiedzieć o niej oraz o tworzonych przez nią produkcjach?

Piotr Babieno: Wcześniej iFun4all wydawał bardziej „casualowe” produkcjie Bloober Team (np. Paper Wars: CannonFodder). Obecnie iFun4all to już zupełnie osobny twór – ponad 10-osobowy zespół z własnym zarządem, działający całkowicie autonomicznie. Podobnie jak Bloober Team mają świetne relacje z Sony. Od teraz tytuły będą raczej dystrybuowane przez iFun4all samodzielnie. Mogę tylko powiedzieć, że jestem dumny z ich osiągnięć. Jeden z tytułów planowanych na ten rok przez iFun4all naprawdę jest całkowitym novum na rynku. iFun4all zapewne już wkrótce poinformuje Was (czytelników MyPSVITA -przyp. red.) o szczegółach produkcji.

MorfiTM: Wróćmy teraz do teraźniejszości. Kiedy możemy spodziewać się wydania Deathmatch Village na konsolę PS Vita?

Piotr Babieno: Liczymy, że DMV ukaże się na rynku jeszcze w czerwcu.

MorfiTM: Wydaliście Państwo do tej pory na konsole PS3 oraz PS Vita gry A-MEN oraz Alien Breed (we współpracy z Team17). Już wkrótce wydacie Państwo DeathMatch Village, a dzisiaj informujecie o kolejnych dwóch tytułach na Vitę. Czy oznacza to, że tworzenie tytułów na nią jest opłacalne dla dewelopera?

Piotr Babieno: Jeśli tytuły są dostosowane do grupy docelowej platformy – z reguły tak, choć jak zawsze w tej branży istnieje ryzyko, że gra nie przyniesie spodziewanych zysków. Mocno jednak wierzymy w Sony i w najbliższym czasie będziemy mocno wspierać Vitę(kropka) Nasze nowe tytuły z pewnością będą mocnym akcentem dla posiadaczy Vit.


Niestety, moja ciekawość nie została w pełni zaspokojona, jednak musiałem uszanować to, że Pan Babieno nie mógł o wszystkim powiedzieć. Informacja o tym, że gry korzystać będą z silnika Cross Engine, który według strony Bloober Team zoptymalizowany jest pod kątem tworzenia platformowych gier 2D, sugeruje jednak, że produkcję będą z gatunku platformowych. Czy rzeczywiście tak będzie, wkrótce się dowiemy.

A teraz niespodzianka specjalnie dla czytelników naszego serwisu. Jako pierwsi na świecie poznaliśmy tytuł najnowszej produkcji iFun4All. Gra ma się zwać: Die! Die! Die!

Bloober Team do tej pory wydało jedną grę, a trzy kolejne zostaną wydane jeszcze w tym roku. Pomimo tak dużej liczby deweloperów i wydanych na naszego handhelda gier, to właśnie krakowskie studio tworzy najwięcej tytułów na konsolę PS VITA. Daje to nam, vitowcom, jak i innym deweloperom sygnał, że tworzenie gier na Vitę jest łatwe i opłacalne. Jakie owoce przyniesie tytaniczny wysiłek Bloober Team? Pokażą nam to najbliższe miesiące.

Advertisements