Motorstorm RC został wydany  na terenie Europy jako jedna z gier startowych dla najmłodszej konsoli SONY. Seria ta zapoczątkowana została na systemie PS3 na starym kontynencie w 2007 roku. Na dzień dzisiejszy ukazało się 5 tytułów: Motorstorm, Motorstorm: Pacific Rift i Motorstorm: Apokalipsa na PS3, Motorstorm: Arctic Edge na PS2 i PSP oraz Motorstorm RC na PS Vita i PS3. Najnowsza część serii wyróżnia się nieco na tle pozostałych.

Recenzję napisał: sokol363

Gra została stworzona przez Evolution Studios a wydana przez SCE 22 lutego 2012. Dla fanów serii ten spin-off może wydać się śmieszny, ponieważ zmiana widoku kamery oraz otoczenia dla wielu okazała się zniechęcająca. Po dotknięciu okienka z napisem Rozpocznij oraz przeczekaniu napisów ukazuje się naszym oczom ukazuje się małe logo pod którym znaleźć można piłkę oraz samochodzik zdalnie sterowany, którym można już pojeździć po placu zabaw! W grze mamy ich całe zatrzęsienie a na dodatek kilkadziesiąt można dokupić przez PSS. Po kilku minutach bezsensownej jazdy po rampach i boiskach, które nawiasem mówiąc sprawiają mi zawsze wielką frajdę czas włączyć menu. Mamy pięć głównych ekranów, z czego każdy z nich jest podwójny co daje nam ich łączenie 10 (gwiazdkami oznaczone jako dodatkowe aktywowane trójkątem):

  1. Kolekcja – Tutaj ustawiamy nasze domyślne auto dla danej kategorii m.in. Monster truck, Supersamochód czy Buggy.

1*. Sklep – można w nim zakupić dodatkowe pojazdy.

  1. Festiwal – Najbardziej oblegany ekran, ponieważ tutaj będziemy wykonywać wyzwania stworzone przez twórców, takie jak wyścigi na czas, drift na czas czy też walki z czasem. Festiwal dzieli się na cykle: Monument Valley, Pacific Rift, Arctic Edge, Apocalypse oraz dodatkowe PRO-AM i Carnival. Cztery pierwsze są inspirowane poprzednimi częściami gry, więc tematycznie wpasowują się w ich klimat a dwie kolejne  to płatne DLC każde w cenie 10zł. Na odwrocie każdej z nich znajduje się tabela liderów jednak nie polecam odwracać, bo można się zdziwić jakie ludzie wykręcają czasy.

2*. Tabela liderów – Obrazuje najlepsze czasy całego festiwalu.

motorstorm2

  1. Ściana – Pokazują się na niej, wyzwania rzucone nam przez znajomego oraz informacje o “rozjechaniu, zdemolowaniu, zmiażdżeniu, objechaniu, wyprzedzeniu, wzięciu, rozwaleniu” nas przez kogoś z graczy. WAŻNE! jeśli planujesz zdobyć platynę w tym tytule, polecam zdobyć trofeum związane z biciem rekordów ze ściany na samym początku ponieważ wtedy są najłatwiejsze wyzwania.

3*. Profil użytkownika – tutaj wyświetlają nam się informacje o osiągach i domyślnych samochodach osoby którą wybraliśmy na ścianie poprzez najechanie kursorem na nią (działa tylko dla znajomych).

  1. Wrakreacja – wolne wyścigi których zasady tak samo jak auto i trasę sami ustalamy.

4*. Statystyki – tutaj znajdują się nasze osiągi i statystyki, jak sama nazwa wskazuje.

motorstorm3

  1. Plac zabaw – wolna amerykanka, czyli czym chcemy gdzie chcemy po calutkim placu zabaw, który odblokowuje się częściowo wraz z postępem w grze.

5*. Trofea – informacje o zdobytych trofeach z wersji podstawowej jak i DLC.

Gameplay . Pierwsze chwile z grą dały mi zapomnieć, że to Motorstorm dzięki czemu przestałem patrzeć na RC przez pryzmat starszych braci. Świetne trasy, na pierwszy rzut oka piękna grafika i radocha… do pierwszego chrupnięcia. Animacje w niektórych momentach nie są płynne co jest winą optymalizacji i pojawiają się dziwne paski wzdłuż ekranu. Na szczęście zdarza się to bardzo rzadko. Często natomiast można zaobserwować spadki FPSów szczególnie na zakrętach. Po sprowadzeniu na ziemię przestałem patrzeć na grę jak na cud i zacząłem szukać wad, których niestety się nie wyzbyła. W stosunku do wersji na PS3 jakość cieni i tekstur spadła drastycznie, tylko nie wiadomo dlaczego, ponieważ nie wydaje się być to bardzo wymagający tytuł. Z początku myślałem że ten zabieg miał na celu zmniejszenie wielkości gry, gdyż Vita ma pamięć flash której dolną granicą są 4 GB, a ps3 ma dysk twardy który ma kilkaset GB, lecz gra na PS3 waży 1,28 GB więc tu pozostaje znak zapytania.

motorstorm4

Kolejny minus, to muzyka która na początku może dodać adrenaliny, jednak po dłuższym czasie denerwuje (co to w ogóle za gatunek ?!) Minusem mimo wszystko jest dla mnie również tryb multi który przypomina ten z Tekkena na PSP. Nie ma mowy o ściganiu się z żywym graczem, można jedynie walczyć z jego duchem. Apropo duchów. Nie wiem czy to ja jestem dziwny czy coś tu jest niedopracowane ale czasy przeciwnika nie włączają mi się przy starcie tylko w środku drugiego okrążenia, lub na starcie trzeciego czy czwartego. Dziwne. Dość czepiania się. Gra ma super klimat jest pełna drobiazgowych detali w modelach otoczenia czy też pojazdów, trasy mają w sobie to coś co odróżnia Motorstorm od innych serii, jest ich całkiem sporo a przecież doszło jeszcze więcej w DLC, ma setki wyzwań, świetnie wykorzystuje funkcje Vity w menu a jej sterowanie zostało dobrze przemyślane. Bardzo dobry spin-off serii podczas którego zdobywanie platynowego trofeum sprawiło mi dużą frajdę, jednak liczę na pełnoprawny tytuł dla Vity w niedalekiej przyszłości. Polecam każdemu, tym bardziej, że jest do kupienia za 22zł w dystrybucji cyfrowej PSS.


Plusy:

  • Detale
  • Masa wyzwań
  • Ilość pojazdów i tras
  • Duża swoboda
  • Przemyślane sterowanie
  • Cross-Buy i cena

Minusy:

  • Większość wyzwań jest zbyt łatwa
  • Brak wybory poziomu trudności
  • Szczątkowe multi
  • Jakość cieni
  • Do większości wyzwań nie wrócimy drugi raz

Ocena: 8,5/10


Producent: Evolution Studios
Wydawca: Sony Computer Entertainment
Data wydania: 22.02.2012 r.
Dystrybucja: cyfrowa
Funkcje crossove: – save i -buy z PS3
Waga: 760 MB
Cena: 25 PLN

Advertisements